Mulligan Therapie

Wammes Fysiotherapie Nieuwegein behandeld ook volgens het Mulligan-concept.  Omdat het een veilige, effectieve en pijnvrije behandelmethode is en u zelf actief meedoet, wordt de therapie als zeer prettig ervaren.

Het Mulligan Concept is een methode die door een grote groep fysiotherapeuten en manueeltherapeuten in Nederland wordt gebruikt. De methode gaat uit van een zogenaamd sporingsprobleem. Als metafoor kunt u hierbij denken aan een niet soepel lopende lade in een kast. Het spoor terugvinden is hier vaak een kwestie van een subtiele aanpassing van de positie van de lade, waarna het openen en sluiten weer zonder frictie kan plaatsvinden. Door in een menselijk gewricht deze gecorrigeerde beweging pijnvrij actief te herhalen, wordt het normale patroon hersteld. Dit leidt vaak tot een snel en blijvend herstel van de gewrichtsfunctie.

Bij welke klachten?

Het Mulligan Concept is geschikt voor klachten aan de rug, schouder, heup, knie, elleboog, arm of hand. U kunt zich hebben verstapt of een verkeerde beweging hebben gemaakt. Vaak is er op röntgenfoto’s of scans niets te zien, maar toch ervaart u pijn en bent u (meestal) beperkt in uw bewegen. Soms speelt de klacht al jaren, soms pas een aantal dagen. Indien een gewricht niet goed spoort, is vaak met deze methode veel (en over het algemeen snel) resultaat te behalen.

Wanneer wordt Mulligan therapie toegepast?

Binnen Wammes Fysiotherapie Nieuwegein is Wouter Wammes gecertificeerd Mulligan Therapeut. Hij kan beoordelen of de Mulligan-technieken geschikt zijn om uw klachten te behandelen. Heeft u klachten en denkt u dat Mulligan therapie kan helpen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.

De methode valt onder reguliere fysiotherapie en/of manuele therapie. U bent dus verzekerd wanneer fysiotherapie en/of manuele therapie als aanvullende verzekering is opgenomen.

Klik hier voor meer informatie over het Mulligan Concept en wetenschappelijke onderbouwing.